IJburg College

Sponsorloop IJburg College

Beste sponsor, Afgelopen thema hebben leerlingen zich bij verschillende vakken bezig gehouden met de vragen ‘Wat is armoede?’, ‘Wat is rijkdom?’ en ‘Waarom is rijkdom niet gelijk verdeeld in de wereld?’ Leerlingen hebben hierbij inzicht gekregen in de vijf verschillende rijkdommen: natuur, welzijn, welvaart, mensenrechten en cultuur. Om het thema af te sluiten hebben we op donderdag 21 april een sponsorloop gehouden in het Diemerpark waarmee we zo veel mogelijk geld proberen op te halen voor de volgende doelen behorend bij de verschillende rijkdommen. 1. Natuur: Wereld Natuur Fonds 2. Welzijn: Stichting Kinderen Kankervrij - Kika 3. Welvaart: Voedselbank 4. Mensenrechten: Youth for Human Rights 5. Cultuur: Prins Bernhard Cultuurfonds Alvast bedankt voor het mede mogelijk maken van deze sponsorloop en hiermee weer een bijzondere afsluiting van het thema. Alvast bedankt voor het mede mogelijk maken van

De Voedselbank Amsterdam heeft, in lijn met Voedselbanken Nederland, als belangrijkste doel: mensen van voedsel voorzien als ze dat – tijdelijk – niet op eigen kracht kunnen -. Wij doen dit door voedsel in te zamelen dat anders wordt weggegooid. Onze andere kernwaarden zijn dat wij alleen met vrijwilligers werken en dat wij neutraal en onafhankelijk zijn (‘burgers voor burgers’). Daarbij schenken wij ons voedsel zonder tegenprestatie en verdelen het voedsel zo eerlijk mogelijk.